Η πρώτη γυναίκα που κέρδισε Όσκαρ Σκηνοθεσίας, συνεργάζεται με το Netflix και παραδίδει ένα θρίλερ πάνω στον πυρηνικό κίνδυνο.
Εμείς οι (ίσως αριθμημένοι) λάτρεις της Κάθριν Μπίγκελοου πετάμε στον 7ο ουρανό (εκ της 7ης Τέχνης) με τα νέα που έρχονται μέσω IndieWire από Βενετία για το νέο της έργο, το μετά από διάλειμμα 8ετίας, «House of Dynamite». Στο έργο ηγείται η Ρεμπέκα Φέργκιουσον ενός ωραίου επιτελείου που περιλαμβάνει από Τρέισι Λετς και Ίντρις Έλμπα, μέχρι Τζάρεντ Χάρις και Τζέισον Κλαρκ. Θέμα της η από διάφορες οπτικές γωνίες έρευνα του τι θα πει πυρηνική επίθεση στον Λευκό Οίκο.
Οκτώ χρόνια μετά το εξαιρετικό «Detroit», που ίσως διόλου μυστηριωδώς απέτυχε παταγωδώς στα ταμεία (οι κριτικές ήταν πλησίον του διθυραμβικές), η Μπίγκελοου διέκοψε και διέκοψε για τα καλά. Σήμερα λέει ότι χρειαζόταν την διακοπή, λέει και ότι για να δουλέψει πρέπει να παθιαστεί με το θέμα της ταινίας της. «Δεν ξέρω αν είμαι σκηνοθέτις ή όχι, αλλά τότε αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω τα πάντα.»
Το «A House of Dynamite» είναι μια παραγωγή του Netflix, έρχεται στις 10 Οκτωβρίου και δεν μπορείς να περιμένεις, σε έναν κόσμο που έχει αλλάξει άρδην από το 2018. Τα στούντιο δεν φάνηκαν να πολυκαταλαβαίνουν τι σημαίνει να έχουν στην ομάδα τους την οσκαρούχο του «Hurt Locker». Μόνο δολάρια βλέπουν μπροστά τους και η αλήθεια είναι ότι η Μπίγκελοοου κάνει θρίλερ για πιο μεγάλα παιδιά και αυτά, παρά το...μεγαλείο τους, δεν πάνε και πολύ σινεμά πια.
Στην συνέντευξη Τύπου της Βενετίας, σε ωραία ατμόσφαιρα, η Μπίγκελοου διαφήμισε γενναιόδωρα τους συνεργάτες της, τον σεναριογράφο, τον διευθυντή φωτογραφίας, τον σκηνογράφο, τον μοντέρ, τον συνθέτη της. Ο πρώτος είναι ο Νόα Όπενχαϊμ (σα να λέμε Πρόεδρος του NBC News), ο δεύτερος ο Μπάρι Ακρόιντ (για τον οποίον είπε σεμνά ότι είναι ο πιο ταλαντούχος οπερατέρ την βιομηχανίας, γενικώς - ενώ πρόσθεσε ότι χωρίς αυτόν μάλλον δεν θα μπορούσε να έχει κάνει την ταινία.) Για τον μοντέρ της, Κερκ Μπάξτερ (δις οσκαρούχος για το «Κορίτσι με το Τατουάζ» και το «Social Network» του Φίντσερ) έπλεξε νέο εγκώμιο για το πώς συνέθεσε και έπλεξε 20 λεπτά δράσης από πολλαπλές οπτικές γωνίες. «Είναι κάπως σαν τρισδιάστατο σκάκι», είπε η Μπίγκελοου. Την οποία εκτιμάς ακόμα περισσότερο που τιμά τόσο τους συνεργάτες της. Πόσους και πόσες ξέρετε που δημόσια διαιρούν τόσο το credit της δημιουργίας τους;
Σύμφωνα με το IndieWire το Netflix δεν έχει περάσει και τις καλύτερές του στιγμές με τις υποδοχές των «Jay Kelly», «Frankenstein» και «Ballad of A Small Player» στα φθινοπωρινά φεστιβάλ (εγώ βλέπω μόνο το τελευταίο να παλεύει στο Metacritic, τα άλλα δύο έχουν πολλές καλές κριτικές), οπότε, συμπεραίνει, η ταινία της Μπίγκελοου αναφαίνεται σαν το καλύτερο χαρτί του για την βραβευτική, και όχι μόνο, σεζόν. Πάμε για το 2ο σκηνοθετικό (εν χορώ ειπωμένο).