«Jay Kelly»: Τζορτζ Κλούνεϊ + Άνταμ Σάντλερ + Νόα Μπάουμπακ (+ Netflix) προσβλέπουν στα Όσκαρ - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
9:03
7/5

«Jay Kelly»: Τζορτζ Κλούνεϊ + Άνταμ Σάντλερ + Νόα Μπάουμπακ (+ Netflix) προσβλέπουν στα Όσκαρ

Τουλάχιστον αυτό προδίδει η «οσκαρική» ημερομηνία εξόδου της ταινίας που μας αποκαλύπτει και την πρώτη φωτογραφία της.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Επιστροφές, λοιπόν. Πρώτα ο Κλούνεϊ, που αν αφαιρέσεις το ανέκδοτο του «Ticket to Paradise» με την Τζούλια Ρόμπερτς, που δεν πιάνεται για δουλειά (...), το «Wolfs» με τον Μπραντ Πιτ (που μπορούσε και έπρεπε να είναι καλύτερο, αλλα δεν βγήκε στην αίθουσα, το δικό του (ολίγον παρεξηγημένο) «Midnight Sky» που επίσης δεν βγήκε στην αίθουσα, πρέπει να πάς εννέα ολόκληρα χρόνια πριν, στο «Money Monster» υπό τις οδηγίες της Τζόντι Φόστερ, και ξανά με την Τζούλια Ρόμπερτς, που ήταν μια ευπρεπής (αν όχι αξιολησμόνητη, επίσης) καθαρά κινηματογραφική παρουσία μιας κάποιας φιλοδοξίας. Μας το είχε πει ο Τζορτζ ότι θα αραιώσει, αλλά μια περίπου 10ετία παραείναι.

Ο Άνταμ Σάντλερ επιστρέφει στην αίθουσα από το 2019 και το «Uncut Gems», το οποίο και κορύφωσε ένα κριτικό ενδιαφέρον στο ταλέντο του, «αναξιοποίητο» είπαν κάποιοι. Δεν έχει πάψει να κάνει τις...σαντλερικές του ταινίες, πολλές εκ των οποίων στο Netflix αποκλειστικά, με το «Hustle» (2022) βρήκε μεγάλη (πλατφορμική) δόξα, στην πραγματικότητα πάντως η αίθουσα τον έχει ξεχάσει, είναι πάνω από 10 χρόνια που εμφανίστηκε με Σαντλερική ταινία και έκοψε εισιτήρια (το σίκουελ του «Grown Ups»).

Τέλος ο δημιουργός Νόα Μπάουμπακ, ένα αγαπημένο παιδί της σε βαθιά κρίση αγγλοσαξονικής κριτικής, ο οποίος μετά από την περίπου γενική αστοχία (και περίπου πλήρη αδιαφορία κοινού επίσης) με το αδέξιο «White Noise» (ψηλά στη άτυπη λίστα σχεδίων που ο λάθος άνθρωπος αναλαμβάνει να βγάλει πέρα), επιστρέφει στην οικεία περιοχή της λευκής μέσης ηλικίας και των προβλημάτων της. Ενδιάμεσα πάντως συν-συνέγραψε με την σύντροφο Γκρέτα, μια κάποια «Barbie».

Το «Jay Κelly» είναι παιδί του Netflix, με το οποίο όλοι οι προαναφερθέντες έχουν πολλές παρτίδες, θα βγει όμως στην αίθουσα στις 14 Νοεμβρίου και θα κάτσει σε αυτήν για τρεις εβδομάδες, μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου που θα μετατραπεί σε εικονιδιο. Το πόσο θόρυβος θα έχει υπάρξει στο ενδιάμεσο θα κρίνει και την σχέση της με τα προσεχή Όσκαρ, στα οποία οι παραπάνω ημερομηνίες ολοφάνερα προσβλέπουν.

Η πλοκή της ταινίας παραμένει κρυφή, γνωρίζουμε ότι ο Κλούνεϊ υποδύεται τον επώνυμο χαρακτήρα, κάποιον «που όλοι γνωρίζουν αλλά αυτός δεν γνωρίζει τον εαυτό του» και ότι η ταινία πραγματεύεται και την σχέση του με έναν παλιόφιλο, enter Σάντλερ. Στο καστ συναντάμε επίσης τους Μπίλι Κράνταπ, Λόρα Ντερν, Στέισι Κιτς, Ράιλι Κίογκ, Πάτρικ Γουίλσον, Τζιμ Μπρόουντμπεντ (μεγάλε!), Άλμπα Ρόρβακερ και Γκρέτα (ta ta) Γκέργουιγκ. Στο σενάριο είναι ο Μπάουμπακ με την Έμιλι Μόρτιμερ (!), η οποία έχει και έναν ρόλο, στην πρώτη της προσπάθεια στο μεγάλο μήκος. Με το καλό η φίλη Έμιλι.

Αυτή θα είναι η 4η συνεργασία του σκηνοθέτη/σεναριογράφου με το Netflix, μετά τα  «The Meyerowitz Stories (New and Selected)» (2017), «Marriage Story» (2019) και το «White Noise» (2022). Δεν αποκλείεται (μάλλον επιβάλλεται) η παρουσία της ταινίας και σε κάποιο φθινοπωρινό φεστιβάλ - δηλαδή την Βενετία. Στην παραγωγή, μαζί με τον Μπάουμπακ, προθερμαίνονται οι Ντέιβιντ Χέιμαν και Έιμι Πασκάλ, γνωστοί πλέον και από την ανάληψη του 007 για λογαριασμό της Amazon.