Ο συγγραφέας αποκαλύπτει τις δέκα αγαπημένες του ταινίες και τις τέσσερις καλύτερες μεταφορές έργων του - και, προς έκπληξη πολλών, ο τρόμος έχει ελάχιστη παρουσία.
Μιλάει συχνά για σινεμά ο Στίβεν Κινγκ, παραμένει πολυγραφότατος και φιγούρα αγαπητή και δεν υπάρχει παραγωγός εκεί έξω που να μην ελπίζει σε μια δημόσια προτροπή του προς το κοινό να δει την ταινία ή τη σειρά του – συνήθως λειτουργεί ευεργετικά, ειδικά για το είδος του τρόμου. Προς έκπληξη πολλών, o τρόμος σχεδόν απουσιάζει από τη λίστα με τις αγαπημένες του ταινίες, που μόλις δημοσίευσε. Τα «Σαγόνια του Καρχαρία» υπό μια lato sensu θεώρηση του είδους ας πούμε ό,τι μετράνε, αν και περισσότερο προς το θρίλερ κινούνται. Υπό μία έννοια είναι πολύ περισσότερο ταινία τρόμου το «Sorcerer» του Γουίλιαμ Φρίντκιν, το οποίο, παρεμπιπτόντως, προβάλλεται την ερχόμενη Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του Midnight Express.
Από εκεί και πέρα, η λίστα του έχει ταινίες που θα αποκαλούσε κανείς αυτονόητες ή τυπικές, μα σε μια εποχή που για την πλειονότητα των streaming πλατφορμών το σινεμά ξεκίνησε κάπου στις αρχές των 90s - στην καλή περίπτωση- τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Ο Κινγκ, λοιπόν, έχει μέσα έναν δεύτερο Σπίλμπεργκ, το «Close Encounters of the Third Kind», όπου οι εξωηγήινοι έρχονται σαν φίλοι, τιμά δυο μεγάλους που φοβάσαι μήπως σε μια δεκαετία αγνοούνται ακόμα και από την κριτική, τους Μπίλι Γουάιλντερ και Τζον Χιούστον, προκρίνει τον «Νονό ΙΙ» έναντι του πρώτου «Νονού» - διόλου ασυνήθιστη προτίμηση, εμείς αδυνατούμε να επιλέξουμε, μόνη ένσταση που μπορούμε να προβάλλουμε είναι ότι ο δεύτερος χρειάζεται την πρώτη ταινία για να υπάρξει – προσθέτει και το «Getaway», που πολλοί θεωρούν ελάσσονα Πέκινπα, αλλά σίγουρα υπήρξε αγαπητή ταινία των νεανικών χρόνων του συγγραφέα, βάζει και το φιλμ που ανέδειξε το άστρο του Σκορσέζε, αλλά και μια ταινία που θα βλέπουμε και θα ξαναβλέπουμε «as time goes by». Η νεότερη επιλογή της λίστας είναι η υπέροχη φαντασία του Άιβαν Ρέιτμαν και του Χάρολντ Ρέιμις «Groundhog Day», όπου μια συνωμοσία του σύμπαντος αναγκάζει έναν κυνικό ήρωα, με το βλέμμα διαρκώς στο μετά, να ζήσει (σ)το παρόν του – να μια ταινία που χρειαζόμαστε σήμερα.
Συμπληρωματικά, επιλέγει και τις 4 καλύτερες μεταφορές έργων του, προτιμώντας δυο δημιουργούς με τους οποίους έμφανώς τα βρήκε, τους Ρομπ Ράινερ και Φρανκ Ντάραμποντ και συγκεκριμένα το «Stand By Me» και τη «Misery» από τον πρώτο, το «Shawshank Redemption» και το «Green Mile» από τον δεύτερο. Κι εδώ οι ταινίες τρόμου καταγράφουν 1/4. Βρε μπας και τελικά δεν του αρέσει ο τρόμος όσο πιστεύαμε;
Ακολουθεί η λίστα με τις 10 αγαπημένες ταινίες του συγγραφέα. Αν εντοπίσετε κάποιον τίτλο τον οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, δεν έχετε δει, κλείνετε άμεσα την σελίδα και τον βλέπετε χθες, που λέμε.
Casablanca (1942)
The Treasure of Sierra Madre (1948)
The Getaway (1972)
Mean Streets (1973)
The Godfather Part II (1974)
Jaws (1975)
Sorcerer (1977)
Close Encounters of the Third Kind (1977)
Groundhog Day (1993)