Κι ενώ οι Κάννες τρέχουν, στην... Βενετία στήνουνε χορό - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
7:00
20/5

Κι ενώ οι Κάννες τρέχουν, στην... Βενετία στήνουνε χορό

Ο ειδικός Τύπος του εξωτερικού κάνει τις βενετσιάνικες πρόβες του εικάζοντας ποιες ταινίες θα βρεθούν στο Lido και προαναγγέλοντας μια αξέχαστη διοργάνωση.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Θα τα πούμε, θα τα πούμε, όλα θα τα πούμε. Αλλά αυτή η πάθηση η σοβαρή να μην ευχαριστιέσαι αυτό που συμβαίνει τώρα (το Φεστιβάλ των Καννών, διάολε) προδιαγράφοντας και προβάροντας εκείνο που επίκειται, πρέπει να στηλιτευθεί. Μην ξεκινήσετε από σήμερα μη διαβάζοντας τις προβλέψεις (και πέσουν τα χιτς!), αλλά κάποια στιγμή όλοι θα πρέπει να το κοιτάξουμε. Δεν είμαστε πιο χαρούμενοι από τότε που το κάναμε σωστά.

Στα μισά λοιπόν των Καννών η συζήτηση για την Βενετία ξεκινά. Ίσως και γιατί όλοι πέσανε βαθιά έξω στις προβλέψεις τους για το lineup της νότιας Γαλλίας και ποθούν να πετύχουν (και να δουν!) τις ταινίες στην βόρεια Ιταλία. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, αν δηλαδή όσοι/όσες/όσα δεν πήγαν στις Κάννες ήταν στο τσακ να έχουν τελειώσει τα έργα τους και δεν πρόλαβαν, τότε δεν αποκλείεται διόλου να έχουμε μεγάλη Βενετία. Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει Λάνθιμος και «Bugonia» (πιθανό πράγματι), Μπένι Σαφντί και «The Smashing Machine» (επίσης), Έντουαρντ Μπέργκερ και «The Ballad of a Small Player» (θυμίζουμε με Φάρελ και Σουίντον), Ντάρεν Αρονόφσκι και «Caught Stealing», Λούκα Γκουαντανίνο και «After the Hunt» (Τζούλια Ρόμπερτς & Άντριου Γκάρφιλντ), Τζιμ Τζάρμους και «Father Mother Sister Brother» στο ενδεχομένως μεγάλο φάουλ της ομάδας του Φρεμό.

Τα παραπάνω, βάλε-βγάλε, είναι χαρτιά που δικαιολογούν την φασαρία του να γράφουμε για τον Σεπτέμβριο απο τον Μάιο, είναι ονόματα, τίτλοι και υπογραφές που νομιμοποιούν είδηση. Υπάρχουν και άλλες φήμες όμως που διογκώνουν κι άλλο την κατάσταση. Το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Ρομέν Γαβράς, «Sacrifice» (με Κρις Έβανς, Σάλμα Χάγιεκ και Άνια Τέιλορ- Τζόι), του «Couture» της Αλίς Βινοκούρ με Αντζελίνα Τζολί, αρκεί, το νέο έργο του Λάζλο Νέμες, «Orphan» - που πρέπει επειγόντως να βρει έστω την φεστιβαλική του ασπίδα, η νέα Κλόε Ζάο και το «Hamnet» της και βέβαια, μην πούμε και πάνω απ' όλους και όλα, ο Παρκ Τσαν-γουκ που έχει τελειώσει λένε το «No Other Choice» και αν βρεθεί στην ωραιότερη πόλη του κόσμου θα είναι ακριβώς 20 χρόνια αφ' ότου το είχε κάνει στο Διαγωνιστικό με την «Lady Vengeance».

Περιμένατε να ακούσετε κάτι για τον Πολ Τόμας Άντερσον; Στον φίλο μας του World of Reel διαβάζουμε ότι ο σκηνοθέτης κατά το γνωστόν δεν πεθαίνει για τα φεστιβάλ (μεγάλε PTA), αλλά στην περίπτωση που δεν τα αποφύγει τότε ενδέχεται να βρεθεί στο Tορόντο, λίγες εβδομάδες πριν την έξοδο της ταινίας. (26.9 βγαίνει η ταινία στις ΗΠΑ, σε κάποια μέρη της Ευρώπης ίσως μια-δυο μέρες νωρίτερα), 10-16 Σεπτεμβρίου είναι το Τορόντο.

Ακολούθως παραθέτουμε τις προβλέψεις του ίδιου site, όπως λέει και ο ίδιος είναι αρκετά πρώιμες και ασφαλώς ανακριβείς, τουλάχιστον λόγω των de facto παραλείψεών τους:

“After the Hunt” (Luca Guadagnino)
“Ballad of a Small Player” (Edward Berger)
“Couture” (Alice Wincour)
“Jay Kelly” (Noah Baumbach)
“Caught Stealing” (Darren Aronofsky)
“Bugonia” (Yorgos Lanthimos)
“The Smashing Machine”) Benny Safdie
“Father Mother Brother Sister” (Jim Jarmusch)
“Sacrifice” (Romain Gavras)
“In the Hands of Dante” (Julian Schnabel)
“Ann Lee” (Mona Fastvold)
“No Other Choice” (Park Chan-wook)
“Orphan” (Laszlo Nemes)
“The Wizard of Kremlin” (Olivier Assayas)
“Franz” (Agnieszka Holland)
“The Cry of the Guards” (Claire Denis)
“Chocobar” (Lucrecia Martel)
“Mektoub, Canto Duo” (Abdelatif Kechiche)
“Hamnet” (Chloe Zhao)
“El Ser Querido” (Rodrigo Sorogoyen)
“Duse” (Pietro Marcello))
“Below the Clouds” (Gianfranco Rosi)