Το φινάλε του «Get Back» έπεισε τον ηθοποιό ότι είναι αμαρτία να μην εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία για να συμπρωταγωνιστήσει με τον φίλο του επί της οθόνης, ακόμα κι αν ο κόσμος βαρεθεί να τους βλέπει μαζί.
Η φιλία τους γιγαντώθηκε όταν ο Άφλεκ κατατρόπωσε έναν τραμπούκο που είχε κάνει τη ζωή δύσκολη στον Ντέιμον. Οι Ματ Ντέιμον και Μπεν Άφλεκ από πολύ νεαρή ηλικία έπαιρναν το τρένο από τη Βοστώνη για τη Νέα Υόρκη, κυνηγώντας μια θέση στο όνειρο μέσα από δεκάδες οντισιόν. Με τα πολλά, έκατσαν κι έγραψαν μαζί το σενάριο του «Ξεχωριστού Γουίλ Χάντινγκ», μοιράστηκαν το Όσκαρ Σεναρίου και οι καριέρες τους εκτοξεύτηκαν στη στρατόσφαιρα.
Από τότε, με την εξαίρεση του «Δόγματος» του Κέβιν Σμιθ, κινηματογραφικά ακολούθησαν δρόμους χωριστούς, η φιλία τους όμως παρέμεινε άσβεστη – βρίσκονταν συχνά, επικοινωνούσαν καθημερινά, συζητούσαν και έβλεπαν τις ταινίες τους, έπαιζαν πόκερ στο ίντερνετ και τα συναφή. Το σενάριο του «Last Duel» - ίσως η καλύτερη ταινία του γερο-Ρίντλεϊ Σκοτ στον 21ο αιώνα- τους έφερε ξανά μαζί μετά από δεκαετίες και γράφτηκε μετά από προτροπή του Ντέιμον, όταν ο φίλος του βρέθηκε ξανά σε δυσμενή κατάσταση μετά το «Justice League». Ήταν οι Beatles, όμως, εκείνοι πού ταρακούνησαν τον Ματ Ντέιμον και τον έπεισαν ότι η συνεργασία τους πρέπει να συνεχιστεί.
«Παρακολουθούσα το Get Back του Πίτερ Τζάκσον στην καραντίνα. Και στο τέλος είδα μια κάρτα που έγραφε “τα μέλη της μπάντας δεν δούλεψαν ποτέ ξανά μαζί”. Και με κυρίευσε μια απέραντη θλίψη και με δάκρυα στα μάτια σκέφτηκα τον Μπεν. Και αποφάσισα ότι δεν με νοιάζει αν θα κουραστεί να μάς βλέπει ο κόσμος, θα είμαστε τρελοί αν δεν εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι είμαστε ακόμα εδώ και οι δυο και μπορούμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Ματ Ντέιμον.
Πλήν του «Last Duel», οι δυο τους συνεργάστηκαν στο «Air», μια ιδεώδη ταινία κυριακάτικου μεσημεριού, και στο «The Rip» που θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο στο Netflix και ίσως αναστήσει την καριέρα του άλλοτε ανερχόμενου Τζο Κάρναχαν. Φανταζόμαστε πως έπεται συνέχεια και ελπίζουμε σ’ αυτή – δεν είναι κρίμα πχ. που οι Ρέντφορντ και Νιούμαν έχουν μόνο δύο ταινίες μαζί;
Επίσης, κάτι που ίσως γνωρίζει λιγότερος κόσμος, είναι ότι οι δυο φίλοι από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν συστήσει την Artists Equity, μια εταιρεία παραγωγής που χαλάει την στουντιακή πιάτσα, παρέχοντας πολύ ευνοϊκούς όρους εργασίας στους καλλιτέχνες και πολλαπλάσια ποσοστά επί των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης των ταινιών σε σχέση με το μέσο στούντιο. Κάποιος κακεντρεχής θα έλεγε ότι ίσως γι’ αυτό ορισμένες κριτικές για τις παραγωγές τους σε στρατηγικά «βιομηχανικά» μέσα, αν και χλιαρές, έχουν μια επιθετικότητα ασυνήθιστη – για τα συγκεκριμένα μέσα πάντα.