Πάτα γκάζι: To GQ στα γυρίσματα του «F1» - νεα || cinemagazine.gr
12:45
29/5

Πάτα γκάζι: To GQ στα γυρίσματα του «F1»

Ένα εκτενές άρθρο του GQ μεταφέρει πληροφορίες και ανέκδοτα από την πιο φιλόδοξη ταινία αγώνων ταχύτητας που γυρίστηκε ποτέ.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Την αμαρτία μας θα την ομολογήσουμε, αν περιμένουμε μια υπερπαραγωγή φέτος το καλοκαίρι, αυτή είναι το «F1». Όχι μόνο γιατί έχουμε μια αδυναμία στις ταινίες αγώνων ταχύτητας, παντελώς ανεξήγητη από τη στιγμή που δεν έχουμε καν δίπλωμα και το πιο σύνθετο όχημα που έχουμε οδηγήσει είναι το ποδήλατο θαλάσσης. Ούτε γιατί θεωρούμε τον Μπραντ Πιτ ιδεώδη πρωταγωνιστή και την Κέρι Κόντον κεφάλαιο για κάθε ταινία που εμφανίζεται. Αλλά γιατί ο Τζόζεφ Κοζίνσκι είναι από τους ελάχιστους εικονοκλάστες που έχουν απομείνει να δουλεύουν σε τέτοια μεγέθη παραγωγής και χρησιμοποιεί τη μουσική με έναν τρόπο που επίσης εκλείπει . Ελπίζουμε, βέβαια, αυτή τη φορά ο Χανς Ζίμερ να θυμηθεί την ακαταμάχητη αρετή της μελωδίας, αντί να προσφύγει στην τετριμμένη υπόδειξη ρυθμού των τελευταίων ετών. Ελπίζουμε, επίσης, ο σκηνοθέτης στο μέλλον να επανέλθει σε συνεργασίες σαν εκείνη με τους Daft Punk ή τους M83, που μας χάρισαν σαόυντρακ τα οποία μελετάμε ακόμα.

Το GQ έχει ένα μεγάλο αφιέρωμα στα γυρίσματα της ταινίας. Αν πολλοί σκεφτήκατε το «Days of Thunder», ορθώς πράξατε, ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ είναι κι εδώ ανακατεμένος, θέλοντας να ξύσει την πληγή που άφησε η υποδοχή εκείνης της παραγωγής. Οι δημιουργοί της ταινίας, ούτε λίγο ούτε πολύ θέλησαν να στήσουν την πιο ρεαλιστική απεικόνιση μηχανοκίνητου αθλητισμού που έχουμε δει ποτέ στην οθόνη. Έτσι, δημιούργησαν μια φανταστική ομάδα, την APXGP, και όχι μόνο πραγματοποίησαν γυρίσματα σε 14 πραγματικά grand prix, αλλά όταν η ομοσπονδία άλλαξε τις προδιαγραφές των οχημάτων, πραγματοποίησαν και επαναληπτικά – αυτό δεν θα το διαβάσετε στο πολύ ευχάριστο ανάγνωσμα του GQ.

Ενεργή συμμετοχή στη δημιουργία της ταινίας είχε ο Λιούς Χάμιλτον από τη θέση του παραγωγού και του συμβούλου. Στους φίλους της Formula 1 δεν χρειάζεται συστάσεις, για τους υπόλοιπους να πούμε ότι πρόκειται για πολυνίκη οδηγό του αθλήματος. Ο Χάμιλτον αποδείχτηκε και αθεράπευτος σινεφίλ – στο άρθρο ισχυρίζεται ότι βλέπει μια ταινία την ημέρα – και δεν συμμετείχε μόνο στο οδηγικό σκέλος αλλά βοήθησε τον Κοζίνσκι και τον συν-σεναριογράφου του Έχραν Κρούγκερ στον σχηματισμό χαρακτήρων και αντιδράσεων, προκειμένου να ενισχύσει τον ρεαλισμό του εγχειρήματος. Και ως προς αυτό, ήταν κάθετος προς τους υπόλοιπους συντελεστές: «αν δεν το κάνουμε να μοιάζει με τη Φόρμουλα 1, τότε δεν θα το κάνουμε καθόλου».

Στο ως άνω πλαίσιο αξίζει να αναφέρουμε ότι πίσω από το τιμόνι βρίσκονται όντως οι Μπραντ Πιτ και Ντέιμσον Ίντρις. Οι δυο τους, όπως διαβάζουμε, οδήγησαν τροποποιημένα μονοθέσια τύπου F2, μεκάμερες ενσωματωμένες σε διαφορετικά σημεία και εγκεκριμένες από την IMAX, και φαίνεται να τα πήγαν θαυμάσια. Ο Χάμιλτον δίνει το παράσημο στον Πιτ αναφέροντας ότι «ήταν ήδη λίγο racer στην καρδιά», με τον πρωταγωνιστή να παραδέχεται ότι παραλίγο να τα κάνει πάνω του από φόβο όταν βρέθηκε ανάμεσα σε επαγγελματίες οδηγούς και προσπαθούσε να μην κάνει κάτι λάθος. Ο συμπρωταγωνιστής του, από την άλλη, σε σχέση με τον φόβο επικαλείται τα λόγια του ίδιου του Χάμιλτον: «αν δεν φοβάσαι, τότε σημαίνει ότι πρέπει να οδηγήσεις πιο γρήγορα». Ήταν πάντως πολύ επικίνδυνο, όπως διαβάζουμε στο άρθρο, η ασφαλιστική εταιρεία επισήμαινε ξανά και ξανά «δεν πρέπει να επιτρέψουμε να πεθάνει ο Μπραντ Πιτ»

Έχει διάφορα ανέκδοτα το άρθρο, έχει και δεκάδες πληροφορίες για την ανάπτυξη της ιδέας και την παραγωγή της ταινίας, χρήσιμες και μη, όσοι πιστοί προσέλθετε. Θυμίζουμε ότι το «F1» κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες στις 26 Ιουνίου.