Το γνωστό και μη εξαιρετέο IndieWire, πάντα άγρυπνο στην κατά την εννόησή του καταγραφή της κινηματογραφικής ατμόσφαιρας, παρουσιάζει μια ακόμα λίστα που ως είθισται θα διχάσει. Είναι πάντως ενδιαφέρουσα, παρά τις αναπόφευκτες «επιλογές IW».
Οι λίστες του IndieWire είναι γούστο επίκτητο - και άμα. Ξεκινούν αποδίδοντας τιμή στο Ανεξάρτητο σινεμά, το οποίο άλλωστε γεννήθηκε η έκδοση να υπηρετεί, τα πάνε καλά, αν όχι άριστα, με την κάποιες φορές πλήρη υιοθεσία της ατμόσφαιρας της εποχής, αγαπούν μέχρι εξαρτήσεως τους νέους δημιουργούς (τους λησμονούν και εξίσου γρήγορα - Κλόε Ζάο και «Nomadland», δικαίως, αγνοούνται αν και σε ψηφοφορία 230 κριτικών που είχε δημοσιεύσει η έκδοση για το 2020 ήταν στο Νο. 1...), στηρίζουν εν γένει γυναικείες υπογραφές και, ειδικά φέτος, θυμήθηκαν ότι υπάρχει και blockbuster.
To τελευταίο καταλήφθηκε από τον Τομ Κρουζ που έχει μέσα και «Dead Reckoning» (Νο. 60) και «Top Gun: Maverick», αυτό μάλιστα κοτσαρισμένο στο Νο. 7! Υπάρχουν βέβαια και θλιβερές προσθήκες όπως το τελευταίο «Matrix», ή η «Furiosa» (λόγω Νο. 24) αλλά οι αδυναμίες όπως και τα πάθη πρέπει να είναι σεβαστά.
Εντυπωσιακά, όσο και «στημένα», χώρεσε το «Megalopolis» στο Νο. 100 (...), μια ταινία που καλό είναι να έχεις παραχώσει θετικά διακείμενος σε κάποια λίστα σου για να μην σε γδάρει το μέλλον, υπάρχει πληθώρα πραγματικά καλών ταινιών σε σοβαρά χαμηλές θέσεις («Close Your Eyes», Νο. 99), ο Λάνθιμος αρχίζει μάλλον ταχέως να παίρνει μια αναλογικότερη θέση στα πράγματα («Poor Things», Νο. 88), ο τελευταίος «κανονικός» Καράξ παρομοίως («Annette», Νο. 81), κατά μία έννοια και το «Titane» (Νο. 79 - αν και του αξίζει παράλειψη), ατυχώς και η «Ανατομία μιας Πτώσης» που είναι μια θέση κάτω από το...«Sinners» (66 και 65 αντίστοιχα), ενώ με το Νο. 57 του «Passages» του Άιρα Σακς σε παίρνουν τα δάκρυα από τα γέλια.
Την κόντρα «Barbie» και «Oppenheimer» κερδίζει η πρώτη με διαφορά (46 και 54 αντίστοιχα), το «Matrix Resurrections» είναι...καλύτερο από το «Benediction» (Νο. 50) του Τέρενς Ντέιβις, ο Σκολιμόφσκι φωλιάζει ανεκτά στο Νο. 47 με το «ΕΟ» του, ο υιός Παναχί κερδίζει, δικαίως ίσως, τον μπαμπά του (41 το «Hit the Road», 43 το «It Was Just an Accident»), χασκογελάς που απουσιάζει ο Φαρχαντί και το «A Hero» από τη λίστα, ενώ ας πούμε (τυπικό IW) είναι στο 36 το «Τα Πάντα Όλα», ο Κρόνενμπεργκ με το «The Shrouds», κόντρα στην ελληνική υπόθεση μετριότητας, φιγουράρει ψηλά (Νο. 39), χαίρεσαι για την «Χαμένη Κόρη» που σκαρφαλώνει στο Νο. 31, δεν απορείς που ο Σκορσέζε είναι στο Νο. 29, ενώ από το 20 και κάτω έχεις μια λίστα στην οποία αντιστοιχεί έτερο μακρυνάρι και δεν είναι πρέπον.
Ιδού η 20άδα, ολόληρη η λίστα υπάρχει εδώ.
01. Nickel Boys
02. The Zone of Interest
03. Aftersun
04. Tár
05. The Boy and the Heron
06. Lovers Rock
07. Top Gun: Maverick
08. Time
09. Drive My Car
10. Decision to Leave
11. Memoria
12. Nope
13. No Other Land
14. The Power of the Dog
15. The Beast
16. Asteroid City
17. Armageddon Time
18. La Chimera
19. Pacifiction
20. Never Rarely Sometimes Always