Μια ημέρα πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του πανέμορφου «The History of Sound» στο Φεστιβάλ Καννών, όπου διαγωνίζεται για τον φετινό Χρυσό Φοίνικα, ο Λουκάς Κατσίκας είχε την τύχη να συναντήσει τον περιζήτητο πρωταγωνιστή της ταινίας. Τις εντυπώσεις του από τη συνέντευξη με τον Πολ Μέσκαλ τις παραθέτει στο παρακάτω κείμενο.
Όχι φωτογραφίες, όχι χειραψίες, όχι αυτόγραφα, όχι ερωτήσεις που δεν σχετίζονται με την ταινία, όχι περιττές κουβέντες. Οι κανόνες της υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων, πριν ξεκινήσει η συνέντευξη με τον Πολ Μέσκαλ, είναι σαφείς και δεν πρέπει να παραβιαστούν κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας, που προγραμματίστηκε για εχτές το μεσημέρι, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου επάνω στην πολυσύχναστη Κρουαζέτ. Αφότου συμφώνησα με τις προϋποθέσεις, με ενημερώνει ότι ο Πολ θα βρίσκεται στο δωμάτιο σε δύο λεπτά. Κι όντως έτσι έγινε.
Ντυμένος με ένα μαύρο παντελόνι και ένα σκούρο μπλε πουκάμισο, ανοιγμένο στο ύψος του στέρνου ώστε να φαίνεται από μέσα ένα λευκό φανελάκι, ο Μέσκαλ καταφτάνει χαμογελαστός και φυσικά φωτογενής. Το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να μου απλώσει το χέρι. «Γεια, είμαι ο Πολ», μου λέει, όσο διαρκεί η χειραψία μας, και κάθεται απέναντί μου. Του συστήνομαι με τη σειρά μου. «Από την Ελλάδα, ε; Τι ωραία. Πώς πάνε τα πράγματα εδώ στις Κάννες; Φαντάζομαι πόσο κουρασμένοι θα πρέπει να είστε, τόσες μέρες εδώ, με λίγο ύπνο και τόσες ταινίες που θα πρέπει να δείτε» Συμφωνώ και συμμετέχω ευγενικά στην κουβέντα που μου ανοίγει, κοιτάζοντας ταυτόχρονα με νόημα την publicist η οποία στέκει σιωπηλή σε μια γωνιά του δωμάτιου, επιτηρώντας κατά κάποιον τρόπο τη συνέντευξη.
Για τα επόμενα 25 λεπτά ο Πολ Μέσκαλ με κάνει να ξεχάσω ότι μιλάω στον ανερχόμενο σταρ για χάρη του οποίου είδα προ ολίγου ένα σωρό κόσμο να έχει συγκεντρωθεί έξω από το ξενοδοχείο της συνάντησής μας, περιμένοντας με τις ώρες πότε θα φανεί. Η εντύπωση που μου αφήνει, περιέργως, είναι ενός αρκετά συνεσταλμένου και εντελώς προσγειωμένου ανθρώπου ο οποίος δεν έχει προλάβει ακόμη να διαχειριστεί πότε το άστρο της δημοφιλίας του εκτοξεύτηκε τόσο ψηλά, μετατρέποντάς τον (μεταξύ διαφόρων άλλων ταινιών) από τρυφερό πατέρα του «Aftersun» σε πρωταγωνιστή του δεύτερου «Μονομάχου» και πολύ σύντομα σε Πολ ΜακΚάρτνεϊ, για τις ανάγκες του βιογραφικού φιλμ που θα ξεκινήσει να γυρίζει ο Σαμ Μέντες για τους Beatles.
Ποζάροντας για τους φωτογράφους των Καννών
Αυτή η έλλειψη επιτήδευσης, σε συνδυασμό με την αμεσότητα που έχει όταν σου μιλάει, τον κάνει τόσο γοητευτικό. Αυτό, μαζί ασφαλώς με ένα ζευγάρι πολύ όμορφα γαλανά μάτια και ένα αφοπλιστικό χαμόγελο. Που γίνεται ακόμη πιο ζεστό όταν του θυμίζω ότι όλα ξεκίνησαν για εκείνον ουσιαστικά λίγα μετρά πιο πέρα από το ξενοδοχείο στο οποίο βρισκόμαστε, τρία χρόνια πριν, τότε που το «Aftersun» πραγματοποίησε την πρώτη του προβολή, και πάλι στο Φεστιβάλ Καννών.
Ο Μέσκαλ μου μιλάει για την πολυετή (και ευτυχή) περιπέτεια του «History of Sound», από την πρώτη του σύλληψη μέχρι την ολοκλήρωσή του, για την αυτόματη χημεία που είχε στην ταινία με τον συμπρωταγωνιστή του, Τζος Ο΄ Κόνορ, για το πόσο ανακουφιστικό του φάνηκε που συμμετείχε σε μια ευγενή και αθεράπευτα ρομαντική περίπτωση queer δράματος αντί για κάτι πιο τολμηρό ερωτικά που πιθανόν θα περίμενε ο περισσότερος κόσμος να δει. «Το έχω ήδη κάνει αυτό αρκετές φορές», μου σημειώνει. «Δεν είναι όλες οι ταινίες το ίδιο». Όταν κομπάζει προς στιγμή, ζητά συγγνώμη κοκκινίζοντας γιατί «έχω ακόμη στο στόμα μου τη γεύση από ένα φοβερό τσιζ κέικ που μόλις έφαγα και δε μπορώ να το ξεπεράσω». Του προτείνω χαριτολογώντας να πάρει τον χρόνο του.
Αναφέρθηκε στον «Μονομάχο», στο πόσο αλλόκοτη φαίνεται και στον ίδιο η εκτίναξη της δημοτικότητάς του, μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, στο τραγούδι που τον συγκινεί περισσότερο, γιατί θυμάται τη μητέρα του να το ακούει όταν εκείνος ήταν μικρός. Και όλα αυτά θα έχετε την ευκαιρία να τα διαβάσετε αναλυτικά προσεχώς, όταν το «History of Sound» προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες.
Φεύγοντας, ο Πολ Μέσκαλ μου έσφιξε για ακόμη μια φορά το χέρι και μου ευχήθηκε «όλα να πάνε καλά στο υπόλοιπο φεστιβάλ». Άραγε τι γνώμη να έχει εκ των υστέρων η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων, ξέροντας ότι στη διάρκεια της συνομιλίας μας με τον ηθοποιό δεν τηρήσαμε ακριβώς όσα έπρεπε; Εγώ πάντως δεν έφταιγα. Τα παράπονά της στον Πολ Μέσκαλ.
Διαβάστε επίσης:
Κάννες 2025: Ένα ημερολόγιο στοιχειώνει το καλοκαίρι στο «Romeria» της Κάρλα Σιμόν
Κάννες 2025: Τα όρια μεταξύ ζωής και τέχνης μπλέκουν αξεδιάλυτα στο «Sentimental Value» του Γιοακίμ Τρίερ
Κάννες 2025: Το «Fuori» του Μάριο Μαρτόνε είναι μια γλυκιά παράφωνη ωδή στη γυναικεία φιλία
Κάννες 2025: Ο Πολ Μέσκαλ και ο Τζος Ο' Κόνορ ραγίζουν καρδιές με το «The History of Sound»
Κάννες 2025: Το «Alpha» της Ζουλιά Ντικουρνό είναι μια ασυνάρτητη αλληγορία σωματικού τρόμου
Κάννες 2025: Το «Nouvelle Vague» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ είναι μια γενναιόδωρη δόση σινεφιλικής νοσταλγίας
Κάννες 2025: Το «The Secret Agent» είναι μάλλον η καλύτερη ταινία των φετινών Καννών και σίγουρα μια από τις κορυφαίες της χρονιάς
Κάννες 2025: Ο Γουές Άντερσον ξεδιπλώνει το «Φοινικικό Σχέδιο» καθώς βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στη μανιέρα
Κάννες 2025: Το τέλος της αθωότητας έρχεται γλυκά στο πανέμορφο «Renoir» της Τσι Χαγιακάουα
Κάννες 2025: Στο «Die, My Love» της Λιν Ράμσεϊ μια γυναίκα εξομολογείται
Κάννες 2025: Με το «The Chronology of Water» η Κρίστεν Στιούαρτ πραγματοποιεί μια σκηνοθετική βουτιά στα βαθιά
Κάννες 2025: To «Sirat» του Όλιβερ Λάσε είναι μία τέκνο έκρηξη στα θεμέλια του επίσημου διαγωνιστικού
Κάννες 2025: Στο «Eddington», ο Άρι Άστερ σκιαγραφεί ένα χαοτικό, παρανοϊκό πορτρέτο της επί Covid Αμερικής
Κάννες 2025: Ο Ντομινίκ Μολ ανοίγει την «Υπόθεση 137»
Κάννες 2025: Στο «Two Prosecutors» ο Σεργκέι Λοζνίτσα ξυπνά έναν καφκικό απολυταρχικό εφιάλτη
Κάννες 2025: Το «Sound of Falling» εκκινεί εκκωφαντικά το επίσημο διαγωνιστικό
«Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη!»: Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εναντιώνεται στον Τραμπ και ξεσηκώνει τις Κάννες
Φεστιβάλ Καννών! Όλες οι ταινίες που έχουν κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα
Νταρντέν, Ντικουρνό, Άντερσον και Άστερ για Χρυσό Φοίνικα: Το επίσημο πρόγραμμα του 78ου Φεστιβάλ Καννών
Κάννες 2025: Το πρόγραμμα της Εβδομάδας Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών
Κάννες 2025: Το πρόγραμμα του Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών
Ζιλιέτ Μπινός for President: Το Jury των φετινών Καννών εντυπωσιάζει
Τιμητικός Φοίνικας για τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο στις επικείμενες Κάννες
Η Νικόλ Κίντμαν θα βραβευτεί στο επερχόμενο Φεστιβάλ Καννών
Κάννες 2025: Πόστερ-φόρος τιμής στο «Ένας Άνδρας και Μια Γυναίκα»
Το ελληνικής συμπαραγωγής «The Exploding Girl VR» στο Διαγωνιστικό τμήμα Immersive
Το cinemagazine ταξιδεύει στο 78ο Φεστιβάλ Καννών με την ευγενική υποστήριξη της AEGEAN.