Νέα, δυστυχώς, καθυστέρηση του «After» του Λαρς Φον Τρίερ - νεα || cinemagazine.gr
11:01
16/9

Νέα, δυστυχώς, καθυστέρηση του «After» του Λαρς Φον Τρίερ

Άγνωστοι οι λόγοι του γεγονότος, αν και ίσως το ότι ο Δανός δημιουργός ζει πλέον υποβοηθούμενα λόγω της ασθένειάς του παίζει κρίσιμο ρόλο.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Πέρυσι δημοσιεύθηκε η είδηση ότι ο Λαρς Φον Τρίερ χρηματοδοτήθηκε από το Δανέζικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου για το επόμενο κινηματογραφικό του σχέδιο και το πλάνο έλεγε ότι η παραγωγή θα εκκινούσε το καλοκαίρι του 2025. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

Ο Δανός δημιουργός, ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της ιστορίας του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου κινηματογράφου, πάσχει ως γνωστόν από την Νόσο του Πάρκινσον (ανακοινώθηκε από τον ίδιο το 2022) και ζει πλέον υποβοηθούμενα, μερικώς εκτός του σπιτιού του. Μια πολύ δυσάρεστη εξέλιξη, ασφαλώς, που δυσχεραίνει δεδομένα την τεράστια απαίτηση ενός γυρίσματος. Σύμφωνα με τον παραγωγό Πίτερ Άλμπεκ, η κατάσταση δεν θα αποθαρρύνει τον Τρίερ από το γύρισμα.

Η ταινία, αναπόφευκτα, και πάντα σύμφωνα με τον Άλμπεκ, ανέκαθεν επρόκειτο να πραγματεύεται τον «θάνατο και την ζωή μετά». Η ζωή, δυστυχώς, αποφάσισε να πληροφορήσει κάπως αμεσότερα την Τέχνη.

Ο Τρίερ έχει επτά χρόνια να παρουσιάσει κάτι νέο στην κινηματογραφική μυθοπλασία. Η τελευταία του ταινία ήταν το «The House That Jack Built», με τον Ματ Ντίλον, μια θεοσκότεινη, ζοφερή, δαντική φαντασία, ανεξίτηλης υπογραφής που χτυπήθηκε μάλλον επιθετικά (και θα έλεγε κανείς άδικα) από την κριτική. Η ιστορία αυτή όμως μοιάζει πια μικρή και περασμένη, η Ιστορία έχει πια το λόγο, κάποτε ίσως το έργο επανεκτιμηθεί. Το 2022 παρέδωσε, ωστόσο, το 3ο μέρος της τηλεοπτικής του εξοχότητας, «The Kingdom», με την επωνυμία «Exodus». Έγραψε και σκηνοθέτησε και τα 13 επεισόδιά της, αυτή τη φορά με κριτικές ανάλογες του συνολικού του έργου.

Τι να πεις εδώ, πόση ελπίδα να διατηρήσεις; Είθε ο άνθρωπος να ζήσει το δυνατόν καλύτερα και αν δύναται να ολοκληρώσει μια ακόμα δημιουργία-προσθήκη σε μια από τις ισχυρότερες και πιο επιδραστικές εργογραφίες του μοντέρνου ευρωπαϊκού κινηματογράφου.