Κάννες 2025: Το «Young Mothers» είναι ολόκληροι οι Νταρντέν σε μιάμιση ώρα - νεα || cinemagazine.gr
18:33
24/5

Κάννες 2025: Το «Young Mothers» είναι ολόκληροι οι Νταρντέν σε μιάμιση ώρα

Οι λατρεμένοι Αφοι Νταρντέν επεκτείνουν τους βίους των Αγίων τους με μια ντουζίνα νέους χαρακτήρες, μέσα από τις συγκινητικές ιστορίες των οποίων επισκέπτονται εκ νέου παλιότερες θεματικές

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Στη νέα τους ταινία οι Αδερφοί Νταρντέν επισκέπτονται ένα από τα ιδρύματα που βοηθούν κοινωνικά ευαίσθητες ανήλικες μητέρες να φέρουν στον κόσμο και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, με τη φροντίδα και την ασφάλεια που τους πρέπει. Εκεί ακολουθούν τέσσερις διαφορετικές ιστορίες κοριτσιών (η επίσημη σύνοψη κάνει λόγο για πέντε αλλά η μία είναι σαν μην υπάρχει στο φιλμ), που το καθένα για διαφορετικούς λόγους δυσκολεύεται να διαχειριστεί τη μητρότητα. Για τη μία η δυσκολία έγκειται στην εξάρτησή της απ' τα ναρκωτικά, για άλλη είναι η απροθυμία του ανήλικου πατέρα να συνειδητοποιήσει τις ευθύνες του κι ο φόβος του να μείνει μόνη, ένα τρίτο κορίτσι φέρει σημάδια βεβαρημένης ψυχικής υγείας κι αδυνατεί να νιώσει κάτι για τη νεογέννητη κόρη της, και τέλος υπάρχει κι η περίπτωση μιας κοπέλας που έχει υπάρξει θύμα ενδοοικογενειακής βίας και σκέφτεται να δώσει το παιδί της για υιοθεσία.

Μέσα από αυτές τις ιστορίες οι Νταρντέν ξεδιπλώνουν ακόμη μία διερεύνηση στο κοινωνικό περιθώριο από τη σκοπιά του «ορθόδοξου» σοσιαλισμού που διακρίνει την βαθιά πολιτική ματιά τους από την αρχή της καριέρας τους. Ευλαβικά πιστοί στον ρεαλισμό που τους καθιέρωσε, κινηματογραφούν τις ηρωίδες τους με την κάμερα στον ώμο, δίνοντας ταυτόχρονα μια ακριβέστατη περιγραφή του περιβάλλοντος τους. Το σενάριο, συγκρατημένα μα κι αυθόρμητα συγκινητικό, τους επιτρέπει να επισκεφτούν θεματικές που είχαν αναδείξει και στο παρελθόν, θυμίζοντας σε αρκετά σημεία τις παλιότερες δουλειές τους.

Υπόδειγμα άμεσης κι αποτελεσματικής σκηνοθεσίας, δομημένης με τα πιο απλά υλικά

Παρακολουθώντας τις «Νεαρές Μητέρες» δεν μπορούμε να παραδεχτούμε την αμεσότητα και την παράλληλη αποτελεσματικότητα μιας μιας δωρικής σκηνοθεσίας δομημένης με τα πιο απλά υλικά. Όσο κι αν μοιάζουν με μια ταινία που έχουμε ξαναδεί, στο πλαίσιο της φιλμογραφίας των Νταρντέν είναι μια φυσική εξέλιξη, ένα λογικό επόμενο βήμα, μια ακόμη σελίδα στα μαρτυρολόγια των αδυνάτων στην καρδιά της Ευρώπης. Όσο κι αν ιδέα δεν συναρπάζει, είναι σχεδόν συγκινητικό το ότι το δίδυμο παραδίδει σε αυτή τη φάση της καριέρας του μία από τις καλύτερές του ταινίες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για έναν κινηματογράφο που αντιστέκεται διακριτικά, ένα σινεμά απτό και χειροποίητο, με αμέριστη συμπάθεια για τους αδικημένους του κοινωνικού περιθωρίου.

Όσο στην τέχνη κυριαρχεί η βαρβαρότητα, τόσο εντείνεται η ανάγκη για μια απάντηση όπου η πολιτική ματιά είναι αυτοσκοπός κι αφετηρία. Παρότι δεν συντρέχει καμία έκπληξη, είναι μεγάλο ευτύχημα που έχουμε ακόμη τους Νταρντέν να παράγουν ελεύθεροι το σινεμά τους, με τον τρόπο που μόνο αυτοί μπορούν. Έστω κι αν μιλάμε για παραλλαγές του ίδιου μοτίβου. 

Διαβάστε επίσης:
Κάννες 2025: Ένα μεσημέρι με τον Πολ Μέσκαλ

Κάννες 2025: Ένα ημερολόγιο στοιχειώνει το καλοκαίρι στο «Romeria» της Κάρλα Σιμόν
Κάννες 2025: Τα όρια μεταξύ ζωής και τέχνης μπλέκουν αξεδιάλυτα στο «Sentimental Value» του Γιοακίμ Τρίερ
Κάννες 2025: Το «Fuori» του Μάριο Μαρτόνε είναι μια γλυκιά παράφωνη ωδή στη γυναικεία φιλία
Κάννες 2025: Ο Πολ Μέσκαλ και ο Τζος Ο' Κόνορ ραγίζουν καρδιές με το «The History of Sound»
Κάννες 2025: Το «Alpha» της Ζουλιά Ντικουρνό είναι μια ασυνάρτητη αλληγορία σωματικού τρόμου

Κάννες 2025: Το «Nouvelle Vague» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ είναι μια γενναιόδωρη δόση σινεφιλικής νοσταλγίας
Κάννες 2025: Το «The Secret Agent» είναι μάλλον η καλύτερη ταινία των φετινών Καννών και σίγουρα μια από τις κορυφαίες της χρονιάς
Κάννες 2025: Ο Γουές Άντερσον ξεδιπλώνει το «Φοινικικό Σχέδιο» καθώς βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στη μανιέρα
Κάννες 2025: Το τέλος της αθωότητας έρχεται γλυκά στο πανέμορφο «Renoir» της Τσι Χαγιακάουα
Κάννες 2025: Στο «Die, My Love» της Λιν Ράμσεϊ μια γυναίκα εξομολογείται
Κάννες 2025: Με το «The Chronology of Water» η Κρίστεν Στιούαρτ πραγματοποιεί μια σκηνοθετική βουτιά στα βαθιά

Κάννες 2025: To «Sirat» του Όλιβερ Λάσε είναι μία τέκνο έκρηξη στα θεμέλια του επίσημου διαγωνιστικού
Κάννες 2025: Στο «Eddington», ο Άρι Άστερ σκιαγραφεί ένα χαοτικό, παρανοϊκό πορτρέτο της επί Covid Αμερικής
Κάννες 2025: Ο Ντομινίκ Μολ ανοίγει την «Υπόθεση 137»
Κάννες 2025: Στο «Two Prosecutors» ο Σεργκέι Λοζνίτσα ξυπνά έναν καφκικό απολυταρχικό εφιάλτη
Κάννες 2025: Το «Sound of Falling» εκκινεί εκκωφαντικά το επίσημο διαγωνιστικό
«Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη!»: Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εναντιώνεται στον Τραμπ και ξεσηκώνει τις Κάννες
Φεστιβάλ Καννών! Όλες οι ταινίες που έχουν κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα

Νταρντέν, Ντικουρνό, Άντερσον και Άστερ για Χρυσό Φοίνικα: Το επίσημο πρόγραμμα του 78ου Φεστιβάλ Καννών
Κάννες 2025: Το πρόγραμμα της Εβδομάδας Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών
Κάννες 2025: Το πρόγραμμα του Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών
Ζιλιέτ Μπινός for President: Το Jury των φετινών Καννών εντυπωσιάζει
Τιμητικός Φοίνικας για τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο στις επικείμενες Κάννες
Η Νικόλ Κίντμαν θα βραβευτεί στο επερχόμενο Φεστιβάλ Καννών
Κάννες 2025: Πόστερ-φόρος τιμής στο «Ένας Άνδρας και Μια Γυναίκα»
Το ελληνικής συμπαραγωγής «The Exploding Girl VR» στο Διαγωνιστικό τμήμα Immersive

Το cinemagazine ταξιδεύει στο 78ο Φεστιβάλ Καννών με την ευγενική υποστήριξη της AEGEAN.