Στίβεν Κινγκ και... 13! Οι καλύτερες κινηματογραφικές αναγνώσεις των βιβλίων του
«Το Αυτό» (Κεφάλαιο Ι και ΙΙ) (It Chapter I & II, 2017 & 2019) του Άντι Μουσκιέτι
Ο Άντι Μουσκιέτι ξεφυλλίζει ένα από τα λογοτεχνικά έπη του Κινγκ σε μία ανάλογη κινηματογραφική εποποιία που χωρά γενναιόδωρα τρόμο και συγκίνηση. Ο εμβληματικός κλόουν Πένιγουαιζ αποτελεί αρχέτυπο κακού γιατί η εμφάνισή του συνηγορεί με την ανάμνηση του καθημερινού φόβου, την ώρα που το Losers' Club συνοψίζει χαμένες ψυχές, χαμένες ευκαιρίες και ουσιαστικό χαμένο χρόνο. Με ιδανικό ανήλικο/ενήλικο καστ, τη φαντασία του Κινγκ να προκαλεί τις θλιμμένες ψυχές του Ντέρι και τον Σκάρσγκαρντ να θριαμβεύει μέσα στο μακιγιάζ και το κοστούμι του Πένιγουαϊζ, ο Μουσκιέτι έχει να υπερηφανεύεται για μία υποδειγματική διασκευή του λογοτεχνικού έργου του Κινγκ που σιγοντάρει τον τρόμο, επιδεικνύει τη ζωηρή φαντασία του συγγραφέα και εντυπώνει τον εφιάλτη. Π.Γκ.
Ο «Δόκτωρ Ύπνος» είναι στις αίθουσες (διαβάστε τη γνώμη μας εδώ) και τι πιο αρμόζον από μια αναδρομή σε 13 από τις πιο κλασικές στιγμές ενός συγγραφέα που το σινεμά του πάει πολύ.
Από τους Γιάννη Βασιλείου, Πάνο Γκένα, Ηλία Δημόπουλο, Λουκά Κατσίκα, Νεκτάριο Σάκκα
Με 300+ μεταφορές στο σινεμά, πάμπολλων από τα 61 βιβλία του και των πάνω από 200 διηγημάτων του, ο Στίβεν Κινγκ είναι με διαφορά ο μοντέρνος...Βασιλιάς του Φανταστικού στον κόσμο του θεάματος. Έχει απολαύσει τιμές αλλά και μύδρους, έχει πάρει αναρίθμητα λογοτεχνικά βραβεία, οι ταινίες βασισμένες στη δουλειά του έχουν κατοικήσει σε όλο το φάσμα από το αριστούργημα μέχρι την προχειροδουλειά. Όλα τους κατοπτρίζουν μια δημοφιλία συναρπαστική και αδιάπτωτη για περίπου 50 χρόνια, όλα τους φανερώνουν την κοσμογονία του Φανταστικού (αλλά όχι αποκλειστικά) που διέπεται από μια μοναδική ανάγνωση σύγκρουσης της αμερικανικής ιδιοσυγκρασίας με το θρησκευτικό, την καλλιτεχνική οντολογία και τις κατεστημένες αξίες.
Διαλέξαμε για σας 13 (...) τίτλους μιας εργογραφίας που, χαρακτηρίζοντας σταθερά το σύγχρονο αμερικανικό σινεμά, κοσμεί την ψυχό- και κοινωνιο-παθολογία του έργου του αποτελώντας ταυτόχρονο μείζονα ή ελάσσονα ορόσημα μιας παραγωγής.