Μπραντ Πιτ και Κριστιάν Κλαβιέ οδηγούν τους θεατές στις αίθουσες (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 03/07/25 - 06/07/25) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
20:57
7/7

Μπραντ Πιτ και Κριστιάν Κλαβιέ οδηγούν τους θεατές στις αίθουσες (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 03/07/25 - 06/07/25)

Aπό το τετραήμερο 22/05 - 25/05 είχαμε να δούμε εξαψήφιο σύνολο στο εγχώριο box-office, χάρη στο κτηνώδες δεύτερο τετραήμερο του «F1», στην απήχηση του Κριστιάν Κλαβιέ στο εγχώριο κοινό και στους δεινοσαύρους, καταφέραμε να το περάσουμε. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα δούμε εξαψήφιο σύνολο και την ερχόμενη εβδομάδα, που προστίθεται στον προγραμματισμό ο «Σούπερμαν».

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Το πιο ενθαρρυντικό σημάδι, πέρα από το σύνολο των 108.592 εισιτηρίων, είναι ότι δεν έχουμε ταινία στο top-10 με τριψήφιο νούμερο και ότι για να βρούμε τέτοια, θα πρέπει να φτάσουμε στον τίτλο που βρίσκεται στη θέση 14 της συνολικής κατάταξης.

Ξεκινούμε από τους δεινόσαυρους του «Jurassic World» οι οποίοι, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, στη χώρα μας πλήρωσαν την χαμηλή ποιότητα του «Dominion». Από το άνοιγμα 34.183 εισιτηρίων σε 149 οθόνες εκείνης της ταινίας, το «Rebirth» έπεσε στα 18.017 εισιτήρια από 90 οθόνες. Θα μας πείτε παιζόταν σχεδόν στα 3/5 των οθονών του «Dominion» και θα σας απαντήσουμε πώς, αν επιχειρήσετε την αναγωγή σε 149 οθόνες και συνυπολογίσετε το γεγονός πως, όσο ανεβαίνει ο αριθμός των οθονών, αυξάνεται ο ρυθμός μείωσης του μέσου όρου εισιτηρίων ανά αίθουσα, θα τη δείτε την πτώση - χονδρικά σε 149 οθόνες το «Rebirth» θα έκανε λιγότερα συνολικά εισιτήρια κι από τα 29.828 που βγάζετε με απλή μέθοδο των τριών. 

Στην πραγματικότητα το «Rebirth» απλώς έφαγε οθόνες από το «F1», που συνεχίζει να σαρώνει, προσθέτοντας άλλα 34.676 εισιτήρια σε ένα σύνολο 114.136 εισιτηρίων σε 11 μέρες. Σύντομα θα αφήσει πίσω του την τελευταία «Επικίνδυνη Αποστολή», που μας αποχαιρετά σιγά σιγά με ένα σύνολο 132.870 εισιτηρίων, πολύ πιο κάτω από τα 154.688 εισιτήρια του «Dead Reckoning», όπως είχαμε προβλέψει – αναπόφευκτα, η (για εμάς επί τα χείρω) μετάλλαξη του DNA του franchise θα αντικατοπτριζόταν και στα εισιτήρια. Με δεδομένο ότι από υπερπαραγωγές έχει μόνο τον «Σούπερμαν» και το «Fantastic Four» μπροστά της, περιμένει ένα λαμπρό καλοκαίρι την ταινία του Κοζίνσκι, φτάνει να κρατήσει τις οθόνες της – η διάρκειά της το καθιστά δύσκολο.

Πλην των δεινοσαύρων του «Jurassic World» εμφανίστηκε στις αίθουσες κι ένα άλλο μυθικό πλάσμα, ο Κριστιάν Κλαβιέ, που έχει εξελιχθεί σε κάτι σαν «δικός μας άνθρωπος» για τα ελληνικά νοικοκυριά. Aπόλυτος θρίαμβος τα 15.658 εισιτήρια από 24 οθόνες, η δε απόφαση της εταιρείας να βγάλει τα «Οn Swift Horses» και «Sorry Baby» τις επόμενες δύο εβδομάδες μόνο ως χαρακίρι μπορεί να περιγραφεί - απλώς θα κόψουν προβολές από μια εν εξελίξει μεγάλη επιτυχία του φετινού καλοκαιριού. Μιλώντας για επιτυχίες, το «Βερμίλιο», η μεγαλύτερη από το μέτωπο του arthouse, αυτή την εβδομάδα ξεπέρασε τις 20 χιλιάδες. Επιτυχία σημειώνει και το «47» της ίδιας εταιρείας, είναι, όμως, μια πιο «λαϊκή» ταινία. 5.272 εισιτήρια από 13 οθόνες έκοψε κατά το πρώτο του τετραήμερο, το τελικό σύνολο του «Βερμίλιο» δεν φαντάζει απλησίαστο, φτάνει να πρυτανεύσει η λογική και να μην φαγωθούν αίθουσες και προβολές από μια ταινία που μοιάζει να έχει ρεύμα. Επίσης, μια χαρά τα πηγαίνει και η κομεντί «Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε» που βρίσκεται στα 8.920 εισιτήρια σε 11 μέρες προβολής, με το 15χίλιαρο να φαντάζει ευπρόσιτος στόχος.

Στο μέτωπο των οικογενειακών ταινιών, χλιαρές είναι οι επιδόσεις τόσο του «How to train your Dragon», όσο και του «Elio», με σύνολο 57.292 και 31.75 εισιτηρίων αντίστοιχα. Αντίθετα, το «Λίλο και Στιτς» συνεχίζει να κάνει χρυσές δουλειές, έχοντας καθηλωθεί στην πρώτη θέση του ετήσιου box-office με 238.592 εισιτήρια. Η Αγορά ελπίζει να μην χρειαστεί να περιμένουμε το «Avatar» για να το εκθρονίσει κάποιος, αλλά ποιος θα μπορούσε να είναι αυτός ο κάποιος, σε αυτή τη φάση δεν βλέπουμε. Μπορεί πχ. να δούμε λαϊκό προσκύνημα στις «Τρελές Σφαίρες», αλλά πόσα εισιτήρια παραπάνω από την κατοστάρα να κόψουν; Όσον αφορά το «Bugonia», όσοι έχουμε δει το «Save the Green Planet» γνωρίζουμε πώς, αν ο Έλληνας σκηνοθέτης δεν έχει αλλάξει κάποια πράγματα ριζικά, το αποτέλεσμα -εμπορικά μιλώντας- θα φέρνει περισσότερο σε «Kinds of Kindness» και λιγότερο σε «Poor Things» και «Favourite». Ίσως αν η πιτσιρικαρία έχει αναπτύξει μέσα στα χρόνια ανάλογα συναισθήματα για το «Ζοοtopia» με εκείνα για τη «Βαϊάνα», το animation sequel να προκύψει ένας αξιόμαχος σφετεριστής.

1.«F1: Η Ταινία», 34.671 εισιτήρια, 127 οθόνες (Σύνολο: 114.136)
2.«Jurassic World: Rebirth», 18.017 εισιτήρια, 90 οθόνες
3.«Ο Ψυχίατρός μου Τρελάθηκε», 15.658 εισιτήρια, 24 οθΕόνες
4.«Λίλο και Στιτς», 7.509 εισιτήρια, 57 οθόνες (Σύνολο: 238.592)
5.«Το 47», 5.272 εισιτήρια, 13 οθόνες
6.«Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας», 3.194 εισιτήρια, 40 οθόνες (Σύνολο: 57.292)
7.«Elio», 2.820 εισιτήρια, 45 οθόνες (Σύνολο: 31.745)
8.«28 Χρόνια Μετά», 2.796 εισιτήρια, 29 οθόνες (Σύνολο: 34.209)
9.«Η Τζέιν Οστεν με Κατέστρεψε», 2.795 εισιτήρια, 13 οθόνες (Σύνολο: 8.920)
10.«Οι Αγριες Μέρες Μας», 2.128 εισιτήρια, 13 οθόνες (Σύνολο: 25.417)