Το τέταρτο «Conjuring» τρομοκράτησε ΚΑΙ τα ελληνικά σινεμά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 04/09/25 - 07/09/25) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
14:05
9/9

Το τέταρτο «Conjuring» τρομοκράτησε ΚΑΙ τα ελληνικά σινεμά (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 04/09/25 - 07/09/25)

Η ταινία που (υποτίθεται πως) κλείνει το διευρυμένο σύμπαν του «Conjuring» πέτυχε το μεταλύτερο άνοιγμα τετραημέρου στη χώρα μας για το έτος 2025, βοηθώντας να ανέβει το σύνολο των εισιτηρίων στις 156 χιλιάδες. Το «Βad Guys 2» έπεισε το οικογενειακό κοινό, το «Life of Chuck» νίκησε κατά κράτος τον Αρονόφσκι στη μάχη των ενήλικων κυκλοφοριών, ενώ μέτωπο του εγχώριου σινεμά, άσχημα ήταν τα νούμερα της «Ριβιέρας» - της ταινίας, όχι της θερινής αίθουσας των Εξαρχείων.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Ήταν, πραγματικά, ένα καλό τετραήμερο για την Αγορά, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην έξοδο του τέταρτου «Κοντζούρη» που, όπως και στο υπόλοιπο κόσμο, πραγματοποίησε άνοιγμα μεγαλύτερο από το αναμενόμενο. Για την ακρίβεια με 78.353 εισιτήρια από 134 οθόνες είναι το μεγαλύτερο άνοιγμα του 2025 για τη χώρα μας, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 55.403 του «Minecraft» από 181 οθόνες.  Πού οφείλεται η τόσο μεγάλη επιτυχία του; Οι ταινίες αυτού του σύμπαντος αποτέλεσαν την πρώτη γνωριμία με τον κινηματογραφικό τρόμο για μια νεότερη γενιά θεατών, την τελευταία τριετία το είδος είναι πολύ πιο «relevant» στο tiktok σε σχέση με το υπερηρωικό σινεμά, ενώ η Warner δεν  φύλαξε αυτές τις ταινίες για την πλατφόρμα της και τους κατά τόπους συνεργάτες της αλλά τις εκμισθώνει τακτικά στο Netflix, διασφαλίζοντας τη διεύρυνση της δημοφιλίας τους. Στα μέρη μας συνέβαλε στην τελευταία και η ραγδαία άνοδος του horror escape room, μιας διαδραστικής μεθόδου διασκέδασης. Δωμάτια (άμεσα ή έμμεσα) εμπνευσμένα από το συγκεκριμένο universe παραμένουν σταθερά ανάμεσα στα δημοφιλέστερα και στηρίζουν με τη σειρά τους το brand name.

Θα προσέξατε ότι τίποτα κινηματογραφικά «φορτισμένο» δεν είχε η παραπάνω παράγραφος κι αυτό δεν συμβαίνει μόνο επειδή η στήλη αφορά το box-office - μα αυτή είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση. To «Conjuring: Last Rites» μαζί με μια νέα οικογενειακή πρόταση, που ελπίζει σε καλύτερα κρατήματα από τα «Στρουμφάκια», το «Bad Guys 2», συγκέντρωσαν τα 107.286 εισιτήρια  από τα 156.734 εισιτήρια που κόπηκαν συνολικά το τετραήμερο– τρομερό έτσι;

Η έξοδος του «Κοντζούρη» έφερε, μοιραία, φύρα στις αίθουσες αλλά και στα νούμερα του «Weapons», το οποίο βρίσκεται στα 74.656 εισιτήρια. Περιμέναμε εξαψήφιο νούμερο εδώ, ίσως τελικά η ταινία δεν καταφέρει να το πιάσει, ωστόσο και μόνο η δεδομένη υπέρβαση του (αρκετά μεγάλου) ανοίγματός της επί 4 φορές, συνιστά μεγάλη επιτυχία, ειδικά για το είδος. Κι εδώ να επισημάνουμε ότι είμαστε περίεργοι για τα κρατήματα του «Κοντζούρη». Παρά το τεράστιο άνοιγμά του, δεν είμαστε σίγουροι ότι θα μπορέσει να απειλήσει τους πρωτοπόρους «Λίλο και Στιτς» και «F1».

Το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ» υπέστη μια καθίζηση, ωστόσο το σύνολο των 40.908 εισιτηρίων επιβεβαιώνει την αγάπη του ελληνικού κοινού για την Ολίβια Κόλμαν κι έναν εξασφαλισμένο αριθμό εισιτηρίων που φέρνει η παρουσία της. Στη μάχη των ενήλικων προτάσεων της εβδομάδας νικητής βγήκε η ωραιότατη (και κάπως αδικημένη από την ελληνική κριτική – όχι από τον δικό μας Ηλία Δημόπουλο) «Ζωή του Τσακ» με 5.675 εισιτήρια από 27 οθόνες, έναντι του «Caught Stealing» με 5.428 εισιτήρια από τις διπλάσιες οθόνες -παιζόταν σε 56. Το πρώτο φαίνεται να έχει θετικό word of mouth που θα μπορούσε να το βοηθήσει στη συνέχεια, όσο για το δεύτερο, εκτιμούμε ότι δεν επικοινωνήθηκε αρκετά (και σωστά) ότι κυκλοφορεί μια νέα ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι, ενός δημιουργού ιδιαίτερα αγαπητού στο ελληνικό κοινό – σκεφτείτε ότι στην περίπτωση της «Φάλαινας», η Ελλάδα ήταν η έκτη καλύτερη αγορά παγκοσμίως. Δυστυχώς, με αυτά τα νούμερα η ταινία μάλλον θα εξαφανιστεί σύντομα από τις αίθουσες και θα εκτιμηθεί στη δεύτερη ζωή της στο σπίτι από ένα κοινό κινούμενο στην περιοχή των δεύτερων –αντα, το οποίο μεγάλωσε με τον τύπο σινεμά που εκπροσωπεί.

Οι «Τρεις Φίλες» του Εμανουέλ Μουρέ εξαφάνισαν τα «Χρώματα του Χρόνου» του Σεντρίκ Κλαπίς, δίχως να κάνουν ανάλογα εισιτήρια – έκοψαν 1.429 σε 8 οθόνες, ένα μάλλον μέτριο, αλλά επ' ουδενί κακό αποτέλεσμα. Τέλος, τα μόλις 194 εισιτήρια της «Ριβιέρας» του Ορφέα Περετζή από 2 οθόνες συνιστούν τη χαμηλότερη επίδοση ελληνικής ταινίας κατά τη θερινή σεζόν σε απόλυτους αριθμούς - σε μέσο όρα ανά αίθουσα ήταν κατώτερο το άνοιγμα του «Τόσο Κοντά, Τόσο Μακριά» με 582 εισιτήρια από 14 οθόνες-  και αποδεικνύουν ότι κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένη είναι η επιτυχία μιας «εναλλακτικής» ελληνικής ταινίας αν διανεμηθεί στους θερινούς κινηματογράφους κι ας έχει αποδειχτεί αρκετές φορές μετά την πανδημία ότι υπάρχει ένα κοινό πρόθυμο να τιμήσει το εγχώριο σινεμά αυτούς τους μήνες. 

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.To Kάλεσμα: Τελευταία Τελετουργία – 78.353 εισιτήρια, 134 οθόνες
2.The Bad Guys 2– 28.933, 142 οθόνες
3.Weapons -  8.043 εισιτήρια, 53 οθόνες (Σύνολο: 74.656)
4.Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – 7.939 εισιτήρια, 40 οθόνες (Σύνολο: 40.908)
5. Στρουμφάκια: Η Ταινία – 6.615 εισιτήρια, (Σύνολο: 88.211)
6.Η Ζωή του Τσακ – 5.675 εισιτήρια, 27 οθόνες
7. Caught Stealing – 5.428 εισιτήρια, 56 οθόνες
8. Μaterialists – 4.302 εισιτήρια, 34 οθόνες (Σύνολο: 141.611)
9.Τρεις Φίλες – 1.429 εισιτήρια, 8 οθόνες
10. Μάρκο: Μια Επινοημένη Αλήθεια – 1.236 εισιτήρια (Σύνολο: 6.639)