Σταθερή η πελατεία των εγχώριων κινηματογράφων (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 19/06/25 - 23/06/25)
Δεν αυξάνονται τα νούμερα, αλλά δεν μειώνονται κιόλας. Είναι, κυρίως, θέμα προγραμματισμού ώστε να συμβεί το πρώτο. Κρίνοντας από τις επιλογές των εταιρειών, παρατηρούμε για πρώτη φορά μετά την πανδημία το καλοκαίρι να μην αντιμετωπίζεται ως περίοδος αιχμής, αλλά ως (περίπου) νεκρή σεζόν κι αυτό, μοιραία, φαίνεται στο σύνολο των εισιτηρίων.
Με δεδομένο το κουτσουρεμένο Σάββατο λόγω καιρού, δεν είναι τόσο άσχημο το σύνολο των 84.773 εισιτηρίων, ωστόσο, τα νούμερα της αγοράς παραμένουν στο ίδιο επίπεδο. Εκτιμούμε πως είναι πρωτίστως ζήτημα γενικότερων επιλογών το αποτέλεσμα και δεν οφείλεται μόνο στην απουσία ισχυρού κράχτη από τα στούντιο κατά τη φετινή σεζόν. Παρατηρούμε αδικαιολόγητο συνωστισμό στον προγραμματισμό μετά τον Δεκαπενταύγουστο. Πολλές εταιρείες φαίνονται να κρατούν τα δυνατά τους χαρτιά για το φθινόπωρο, ενώ ακόμα και στις επανεκδόσεις, το βαρύ πυροβολικό έρχεται τον Ιούλιο.
Αυτό το τετραήμερο, το οικογενειακό κοινό μοιράστηκε ανάμεσα σε «Elio», «Πώς να εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας» και «Λίλο και Στιτς». Αν μας ρωτάτε, κακώς κυκλοφόρησε τόσο γρήγορα το πρώτο, έπεσε πάνω στα άλλα δύο, ωστόσο αντιλαμβανόμαστε ότι οι προβολές του «παντρεύτηκαν» με εκείνες του «28 Χρόνια Μετά» σε αρκετές περιπτώσεις. Τα 13.599 εισιτήρια από 111 οθόνες του τελευταίου υποδεικνύουν μέτριο άνοιγμα, ωστόσο πρόκειται για ταινία με ζόμπι, ένα υποείδος που ζορίζεται στα μέρη μας. Επίσης, τα 8.028 από αυτά κόπηκαν από 41 οθόνες στην Αθήνα - άρα στην υπόλοιπη Ελλάδα ήταν που δεν τράβηξε η ταινία.
Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε την τελευταία «Επικίνδυνη Αποστολή» που σημείωσε ελπιδοφόρα αύξηση, μα η διάρκεια της και οι επερχόμενες υπερπαραγωγές θα την εμποδίσουν να προσεγγίσει τα εισιτήρια του «Dead Reckoning», τουλάχιστον στα μέρη μας. Πολύ καλό κράτημα και για την ταινία του Βασίλη Κεκάτου και εξαιρετικό το σύνολο της μέχρι στιγμής (15.340). Από εδώ και πέρα ξεθυμαίνει η περιέργεια κι αρχίζει να μετράει το word of mouth.
Μια θέση παραπάνω βρίσκουμε το ισπανικό «Undercover», που έκανε γερό μπάσιμο στο ενήλικο κοινό. Το ζήτημα είναι να μπορέσει να κρατήσει τις αίθουσές του – απορείς με τον προγραμματισμό πολλών εταιρειών φέτος το καλοκαίρι, σού δίνουν την εντύπωση ότι δεν πιστεύουν πως θα κόψει εισιτήρια καμία ταινία τους. Καλά κρατάει και το arthouse hit του καλοκαιριού, το «Βερμίλιο», που βρίσκεται στα 15.935 εισιτήρια μέχρι στιγμής – θα το επαναλάβουμε, είναι μεγάλο κρίμα που θα το φάνε τα σκυλιά την ερχόμενη εβδομάδα.
Άλλες παρατηρήσεις:
-Εκτός top-10 βρέθηκε το «Φοινικικό Σχέδιο» με 2.066 εισιτήρια από 8 οθόνες. Η σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι τα 1.599 προήλθαν από 3 αθηναϊκές – άρα οι αίθουσες καλά θα κάνουν να το έχουν υπόψη τους στον μελλοντικό προγραμματισμό τους, υπάρχει ψωμί ακόμα για αυτό τον τίτλο, τουλάχιστον σε περιορισμένο κύκλωμα διανομής.
- Εξαιρετικό άνοιγμα και για το «Παιδί και το Δελφίνι» με 1.350 εισιτήρια από μονές προβολές στο Cine Paris. Tαίριαξε με το περιβάλλον της αίθουσας, ωστόσο το crash test για τον τίτλο θα έρθει από την ερχόμενη εβδομάδα, που χάνει αυτό το σινεμά-υπερατού. Εκτιμούμε πως ακούστηκε και σπρώχτηκε τόσο πολύ από τα μέσα και από (σοσιομιντιακές και μη) προσωπικότητες τις τελευταίες μέρες, που το περιμένει ένα μεγάλο φωτεινό καλοκαίρι, εκτός κι αν το τελευταίο αποδειχθεί σκοτεινό για όλους μας, λόγω της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή.
- Μένοντας στις επανεκδόσεις, το «Αλφαβίλ» δεν τράβηξε, κι ας είχε στη διάθεσή του τα δυνατά μαγαζιά της Ριβιέρας και του Ζέφυρου. Εδώ που τα λέμε, δεν ήταν και η πιο ταιριαστή επανέκδοση για θερινό, όπως δεν ήταν τέτοια ούτε η «Νύχτα των Σαλτιμπάγκων», που (δυστυχώς) έκοψε κι αυτή εισιτήρια της ντροπής, σαν τη «Ντροπή» - 183 από 3 οθόνες η δεύτερη, 160 η δεύτερη. Δεν τραβάει το μπεργκμανικό πείραμα μέχρι στιγμής, για να δούμε αν οι δύο επόμενοι τίτλοι, που είναι και πιο γνωστοί, θα ανατρέψουν την κατάσταση.
- Ο ορισμός της «αρπαχτής» η περίπτωση της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη Μητέρα», εξαφανίστηκε από τα σινεμά μέσα σε μια εβδομάδα προβολής. Οι δεκάδες φριχτές επιλογές της διανομής μέσα στα χρόνια σκότωσαν το brand name του γαλλικού crowdpleaser. Ο κόσμος έχει γίνει επιφυλακτικός και καθόλου δεν τον αδικούμε.
- Κλείνουμε με αναφορά στο «Κονκλάβιο», που θα περάσει σύντομα το φράγμα των 60 χιλιάδων εισιτηρίων, χάρη στις περιστασιακές του εμφανίσεις στα θερινά, και στο «Killerwood», που πέρασε μεν το ψυχολογικό όριο των χιλίων εισιτηρίων, μα εμφανώς δεν κατάφερε να αποτελέσει θερινή πρόταση για τους φίλους του ελληνικού σινεμά. Πάντως, με δεδομένο ότι απευθύνεται πρωτίστως στους γνώστες του «χώρου», δεν το βρίσκουμε κακό το νούμερο.
Δείτε αναλυτικά το top-10:
1.«Εlio», 13.814 εισιτήρια, 153 οθόνες
2.«28 Χρόνια Μετά», 13.599 εισιτήρια, 111 οθόνες
3.«Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας», 10.107 εισιτήρια, 103 οθόνες (Σύνολο: 40.671)
4.«Λίλο και Στιτς», 9.334 εισιτήρια, 74 οθόνες (Σύνολο: 212.368)
5.«Επικίνδυνη Αποστολή: Η Εσχατη Τιμωρία», 7.796 εισιτήρια, 28 οθόνες (Σύνολο: 125.907)
6.«Undercover», 5.532 εισιτήρια, 18 οθόνες
7.«Οι Αγριες Μέρες Μας», 5.052 εισιτήρια, 22 οθόνες (Σύνολο: 15.340)
8.«Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού», 2.858 εισιτήρια, 16 οθόνες (Σύνολο: 15.935)
9.«Ballerina», 2.335 εισιτήρια, 31 οθόνες (Σύνολο: 32.604)
10.«Karate Kid: Θρύλοι», 2.268 εισιτήρια. 20 οθόνες (Σύνολο: 27.224)