Μάικι Μάντισον και Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ φέρονται ως πρώτοι υποψήφιοι για το σίκουελ του «Social Network» - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
8:12
31/7

Μάικι Μάντισον και Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ φέρονται ως πρώτοι υποψήφιοι για το σίκουελ του «Social Network»

Με τα ακόμα πιο καλά νέα να συνηγορούν ότι η ιστορία της ταινίας θα αντιμετωπίζει τους ιδιοκτήτες του Facebook όπως το «Insider» του καπνοβιομήχανους στις ΗΠΑ. Περισσότερα εντός.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Είναι γενικά μια καλή είδηση τα περί σίκουελ του «Social Network». Θα μπορούσε να είναι μια καλύτερη είδηση αν δεν το σκηνοθετούσε ο Σόρκιν ή αν δεν κλείσει τελικά η Μάικι Μάντισον (αλλά μακάρι να διαψευστούμε από τις επιδόσεις τους), και πάλι όμως ως ιδέα είναι μια καλή είδηση. Γίνεται ακόμα καλύτερη καθώς ακούμε ότι η Sony την έχει ψηλά στην ιεραρχία της και το σχέδιο προχωρά γοργά από το in development στο pre-production, αν και αντικειμενικά μιλώντας είμαστε ακόμα στο πρώτο. Οι επαφές όμως με το πρωταγωνιστικό καστ έχουν ξεκινήσει. 

Η ταινία στηρίζεται στους λεγόμενους 'Φακέλους του Facebook', την σειρά άρθρων που έγραψε ο Τζεφ Χόργουιτζ στην Wall Street Journal εξετάζοντας το ότι οι έρευνες του ίδιου του Facebook σημείωσαν τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε το Μέσο σε νέους και εφήβους, το ότι οι ιθύνοντες γνώριζαν πως η παραπληροφόρηση (λόγω του Μέσου) πλήθυνε και προκάλεσε βία και ότι συνέβαλε στα γεγονότα του Καπιτωλίου στις 6 Ιανουαρίου του 2021. Με άλλα λόγια, όπως και οι λεγόμενοι «Νάνοι» της αμερικανικής καπνοβιομηχανίας (οι διευθυντές της), οι οποίοι ήξεραν τις επιπτώσεις του τσιγάρου και συνέχιζαν να ψεύδονται επ' αυτού στις διαφημίσεις αλλά και στις έρευνες που γίνονταν σε βάρος τους, έτσι και εδώ οι ιδιοκτήτες του Facebook (και φυσικά όλων των ανάλογων social) πατούν στον εθισμό του χρήστη (πόση ειρωνεία που ο ίδιος narco-όρος χαρακηρίζει δύο φαινομενικά διαφορετικές ιστορίες) και τον βυθίζουν βαθύτερα. Μαζί με τον κόσμο μας. Και δεν είναι μόνο ιστορίες εξάρτησης - είναι και ιστορίες οικονομικής επιβολής way of life (όπως θα το έλεγαν οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι), ενώ εμείς βυθιζόμαστε στην ραστώνη μιας βουλιμικής καλοπέρασης και μιας ψευδαίσθησης ελευθερογνωμίας. 

Θα μου πεις και τι έγινε, άλλαξε κάτι μετά τα γεγονότα που περιγράφει το αριστουργηματικό «Insider» του Μάικ Μαν; Όχι αλλά και ναι. Με το τσιγάρο και την καπνοβιομηχανία αποζημιώσεις ήταν και πληρώθηκαν, η δυσφήμιση καταγράφηκε, ο ευτελισμός διεφάνη, τα ΜΜΕ κατάφεραν να επιτελέσουν έναν ρόλο, και μια κάποια πολιτική αφύπνιση σε ένα μεγαλύτερο μέρος του κόσμου σημειώθηκε. Τα Social Media είναι μια εξίσου γιγάντια πια οικονομία, με την συμβολή μας (όπως και στην περίπτωση του τσιγάρου), καλό θα είναι όμως να συμβάλει και το σινεμά σε μια έκθεση του ρόλου τους - και αυτών που τα διοικούν. Σε κάτι άλλο δεν ελπίζει κανείς.

Η Μάντισον είναι για να παίξει την Φράνσις Χάουγκεν, μια μηχανικό πληροφοριών, μια insider δηλαδή, που πήγε και τα σφύριξε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την Wall Street Journal, ενώ ο Γουάιτ προορίζεται να υποδυθεί τον δημοσιογράφο της εφημερίδας. Ο Άαρον Σόρκιν γράφει, σκηνοθετεί και παράγει.