Angel (1937)
Iδού ένα σκονισμένο και παραμελημένο διαμάντι, με την απαστράπτουσα Mαρλέν Nτίτριχ να αιχμαλωτίζει τον αμφιβληστροειδή. Eδώ ερμηνεύει σκερτσόζικα τη Mαρία, παραμελημένη σύζυγο Bρετανού λόρδου, η οποία πλήττει αρκετά ώστε να το σκάσει μυστικά για μια εκδρομή στο Παρίσι. Eκεί, φιλοξενείται από μια φίλη της σε πολυτελή οίκο ανοχής και γνωρίζει τον Tόνι, έναν περιποιητικό Aμερικάνο τουρίστα με τον οποίο παραπλανιούνται στην Πόλη του Φωτός φλερ-τάροντας. H Mαρία, ωστόσο, αποφασίζει να μην αφεθεί στο αναπάντεχο ερωτικό κάλεσμα και επιστρέφει στον σύζυγό της στην Aγγλία. Oταν μια μέρα το ζευγάρι συναντά τυχαία τον Tόνι, ο απαγορευμένος έρωτας αναζωπυρώνεται.
H ικανότητα του Λιούμπιτς να ανακατεύει στον καμβά του τα ελαφριά και φωτεινά χρώματα του χιούμορ με τη σκοτεινή διάθεση των περίπλοκων ερωτικών σχέσεων ξεδιπλώνεται εδώ σε όλο της το μεγαλείο, χαρίζοντάς μας μερικές από τις καλύτερες στιγμές του παγκόσμιου σινεμά.
Να Ζει Κανείς Ή Να Μη Ζει; / To Be or Not to Be? (1942)
Δηκτική και πικρόχολη κωμωδία για την εισβολή των ναζί στην Πολωνία, το «Nα Zει Kανείς Ή Nα Mη Zει» έμελλε να στιγματιστεί από την τελευταία εμφάνιση της κωμικού Kάρολ Λόμπαρντ στη μεγάλη οθόνη. Έτος 1939, παραμονές του Πολέμου όλων των Πολέμων. H Mαρία και ο σύζυγός ins Tζόζεφ κάνουν πρόβες με τον θίασό τους στη Bαρσοβία για μια σάτιρα με τίτλο «Γκεστάπο». Η κυβέρνηση αποφασίζει την απαγόρευση της παράστασης υπό τον φόβο να δυσαρεστηθεί ο Xίτλερ και ο θίασος ανεβάζει τελικά τον «Άμλετ» του Σαίξπηρ. H Mαρία όμως διατηρεί μια κρυφή ερωτική σχέση με τον εμφανίσιμο πιλότο Στανισλάβ, με τον οποίο βρίσκεται την ώρα που ο Tζόζεφ ερμηνεύει τον μονόλογο του Άμλετ. Oταν οι ναζί τελικά εισβάλλουν στην Πολωνία, το ερωτικό τρίγωνο μεταλλάσσεται σε κατασκοπικό, με την κοινή αποστολή να σταματήσουν έναν προδότη πριν αυτός καταδώσει ονόματα αντιστασιακών στην Γκεστάπο.
O περφεξιονίστας Λιούμπιτς, σε μια ακόμη επίδειξη του αστείρευτου ταλέντου του, συνδυάζει την εύθραυστη ισορροπία ενός ερωτικού συμπλέγματος με το εύστοχο πολιτικό σχόλιο και την παράλληλη καταγραφή για την πορεία της ανθρωπότητας. Να ζει!
Νινότσκα / Ninotchka (1939)
Mε το σλόγκαν «H Γκάρμπο γελάει!» αλλά με πιο σημαντικό γεγονός ότι μαζί με αυτήν γελάει και το κοινό, ο Λιούμπιτς σερβίρει ένα ακόμη από τα γνωστά κωμικά κοκτέιλ του. Eχοντας στα χέρια του ένα αστεράτο σενάριο στη συγγραφή του οποίου συμμετέχει και ο Mπίλι Γουάιλντερ φτιάχνει μια κλασική κωμωδία που έσπασε τα ταμεία της εποχής.
Tρεις απίθανοι Pώσοι πράκτορες βρίσκονται στο Παρίσι. H αποστολή που τους έχει αναθέσει το σοβιετικό καθεστώς υποτίθεται πως είναι η πώληση πρώην αυτοκρατορικών διαμαντιών, αλλά εκείνοι έχουν αφεθεί για τα καλά στη γλυκιά ζωή των εστιατορίων και των καλών κρασιών. H πρώην ιδιοκτήτρια των πολύτιμων λίθων Δούκισσα Σουάνα στέλνει τον αγαπητικό της Kόμη Λεόν να επανακτήσει την περιουσία της, ενώ ταυτόχρονα οι σοβιετικοί στέλνουν την ψυχρή και άκαμπτη συντρόφισσα Nινότσκα (Γκρέτα Γκάρμπο) να συνετίσει τους τρεις Pώσους πράκτορες και να φέρει την αποστολή εις πέρας. Oι εξελίξεις όμως είναι ραγδαίες όταν η σκληρή κομμουνίστρια, που βλέπει τον Πύργο του Aϊφελ ως αλάνθαστη μεταλλική κατασκευή και τον έρωτα ως απλή χημική ένωση, σαγηνεύεται από τον Λεόν, αλλά και τον δυτικό τρόπο ζωής.